ما در سویس زندگی نمیکنیم
به نظر من رویکرد موسوی در مستند تلویزیونی، همچنین در نطق انتخاباتی اولش، تاثیرگذاشتن روی مردم عادی و بهخصوص طبقات فرودست جامعه بوده است. در واقع این فیلم به هیچ وجه قرار نبوده روی من و شمایی که ادعای روشنفکری داریم، کتاب میخوانیم، روزنامه میخوانیم و به اینترنت دسترسی داریم، اثر بگذارد، بلکه اقشار کمتر آگاه جامعه و صد البته اصولگراهای مرددی که در ذهنشان دارند بررسی میکنند از بین موسوی و احمدی نژاد کدام را انتخاب کنند را هدف قرار داده بود. اگر از این منظر به این فیلم نگاه کنیم فیلم به نظرم موفق و حتی هوشمندانه بوده است!
یادمان نرود موسوی برای ارتباط برقرار کردن با این افراد و احیانن گرفتن رایشان فقط همین چند فرصت کوتاه تلویزیونی را دارد و نباید آن را از دست بدهد. بله مسلمن من هم بدم نمیآمد فیلم پر باشد از تاکید روی مضامینی که از نظر من مهمتر است: حقوق بشر، توسعهی سیاسی، آزادی بیان، دموکراسی و ... پر باشد از شور و حال طرفدارنش، از خاتمی، از حجاریان، از دوم خرداد، از چهرههای شاد دختران و پسرانی که آن روز به استادیوم آمده بودند و ... اما متاسفانه اینجا سویس نیست و بخواهیم با نخواهیم بهنظر من مدام مجبوریم به خودمان یادآوری کنیم در کجا زندگی میکنیم. موسوی نمیخواهد اشتباه چهار سال پیش معین را تکرار کند. معین با تکیهی صرف روی این موضوعات چهقدر رای آورد؟
البته اگر موسوی بخواهد همین رویه را ادامه دهد، از یک جهت ممکن است نگرانکننده به نظر برسد، چرا که ممکن است بخشی از هوادارن اصلاحطلبش در نهایت از این رویکرد ناامید شوند و رایشان به سوی کروبی بچرخد. من سعی میکنم خود را اینطور راضی نگهدارم که آدمی که خاتمی تمام قدر از او دفاع میکند و میگوید در نود درصد موارد نظراتی شبیه به او دارد، آدمی که حمایت مشارکت، کارگزاران، سازمان مجاهدین، مجمع روحانیون، خانهی کارگر و ... را پشت سرش میبیند، آدمی که مجیدی و مهرجویی برایش فیلم میسازند و بسیاری دیگر از چهرههای سیاسی، فرهنگی و هنری از جمله حجاریان که از نظر من پدر گفتمان اصلاحطلبی در ایران است، بنا دارند به او رای دهند، لابد یک پتانسیلهای حداقلی دارد که در آینده مرا ناامید نکند. بنابراین موضعگیریهای تلویزیونیاش را میگذارم به حساب یک برنامهی دقیق و درستطراحیشده.
به نظرم تحلیل موسوی و مشاورانش این بوده که دستهی اول رایدهندگان (عامهی مردم و راستهای مردد) را در این مقطع زمان هدف قرار دهند که البته فکر میکنم تحلیل درستی نیز هست. اگر رای حتی بخشی از این دسته افراد از احمدینژاد به موسوی بچرخد، در نهایت به شدت به نفع اصلاحات است، چون حداقلش این است که انتخابات به مرحلهی دوم میرود و آنجا بدیهی است که شانس یک کاندیدای اصلاحطلب به مراتب بیش از احمدینژاد خواهد بود.
در این شرایط، من و توی مثلن آگاهتر که ادعای روشنفکریمان هم میشود! یا غر خودمان را میزنیم و دستآخر به موسوی رای میدهیم، یا متمایل شویم به کروبی و رایمان را به نام او در صندوق میریزیم. هر دوی این حالات خوب است، چونکه در آن صورت، هم در انتخابات 22 خرداد بخشی از آرای احمدینژاد به سبد موسوی ریخته شده و احمدینژاد مستقیم رییسجمهور نخواهد شد و هم اگر انتخابات به مرحلهی دوم برود، همگی به کاندیدایی رای خواهیم داد که مقابل احمدی نژاد باقی مانده است. با این تحلیل به نظرم موسوی جهتگیری درستی در فیلمش داشت.

نظرها
www.entekhabedahomeman.blogfa.com
چه کسی برنده سیمرغ انتخاباتی بود؟
مجیدی یا شمقدری؟
مزدک | May 31, 2009 07:34 AM
همه از رای به کاندیدای مقابل احمدی نزاد صحبت می کنند بدون اینکه هدف دیگری داشته باشند اگر محسن رضایی و احمدی نژاد به دور دوم بروند شما چکار می کنید؟
شایان | May 31, 2009 08:58 AM
آمدم یک چیزی شبیه به تحلیل تو بنویسم دیدم بهتر از این نمیشود. دقیقا! من هم موافقم. متاسفانه دوستان واقع بینانه به قضیه نگاه نمیکنند
امیر | May 31, 2009 09:23 AM
لبنک در بالاترین:
http://balatarin.com/permlink/2009/5/31/1603363
امیر | May 31, 2009 09:34 AM
az key tahala ketAbkhondan va internet dAshtan nemood_e roshanfekrye? khodeto kheyli gondeh hesAb nakon
rahgozar | May 31, 2009 10:03 AM
http://7tir2.info/index/viewtopic.php?f=2&t=13312
برا بقیه این حرفام یه چیزی بنویس ،احساس می کنم داریم کم میاریم جلو کروبی !!
بابک | May 31, 2009 11:25 AM
از نحوه راضی کردن خودت در مورد موسوی خوشم اومد ! استدلال منم دقیقا همینه ! با استناد به خاتمی و همه حمایتها خودم را متقاعد می کنم که انتخابم بهترین است و با تمام وجود دعا می کنم بر آیند تمام برنامه ها و مصاحبه ها و مناظره ها جوری باشد که رای موسوی بیشتر بشه و مردم عادی به سمتش متمایل بشن !
مینا | May 31, 2009 01:39 PM
کسی که به میر حسین رای می دهد باید بداند که او از لحاظ اقتصادی و سیاسی اصلاح طلب نیست
Anonymous | May 31, 2009 02:15 PM
درسته ولی اینو هم در نظر داشته باشید که کروبی شانسی نداره...و ما هم اگر به موسوی رای ندیم شاید تا سالها دیگه شانسی نداشته باشیم در حال حاضر ناچاریم به حداقلها اکتفا کنیم
سارا | May 31, 2009 02:28 PM
سلام
اولا سوئیس نه سویس
دوما خودتو گول نزن موسوی همون چیزیه که نشون میده
سامان | May 31, 2009 02:53 PM
تحلیل شما عین حقیقت است. روشنفکران، نخبه ها، هنرمندان، دانشگاهیان، اهالی دنیای علم و هنر و .... قبلا رای خود را به حساب میر حسین کنار گذاشته اند . این مردم عادی هستند که نباید باز فریب ریاکاری احمدی نژاد را بخورند وی را باید با سلاح خودش خنثی کرد و این کار را مجیدی با درایت و تیز هوشی انجام داد. اشاره انگشت عزیزی اشاره به همه روشنفکران میهن است که جز این فرد کس دیگری را بر نگزینند.
ali | May 31, 2009 03:01 PM
همان چند سطر اولت نشان داد که نه کتاب می خوانی و نه چیزی از روشنفکری می فهمی باور کن اگر ازت بخواهند کوچکترین توضیحی درباره ی واژه فرودست هم نداری بدهی و حتی خواستگاه قرقره ای که کرده ای نمی دانی چیست . ابلها خوش باش
داوود مرادیان | May 31, 2009 03:24 PM
ba salam, ye jaye tahlil eshkal dare, va oonam moghayese ba moine, chon oon moghe kasi raey nadad, moin raey avord vali in dore hame mikhan raey bedan va age be karoobi bedan raey miare
ali | May 31, 2009 03:50 PM
mamnoonam, tahlileh besyar jalebi bood, kesani keh edeayeh roshanfakri darand osoolan nabayad entezar dashteh bashand keh hameh chiz rok va poost kandeh beheshoon ghofteh beshe balkeh bayad khodeshoon ghodrateh tajziyeh va tahlileh mavaze, shakhsiyatha, ghorooh ha vo ahzab ro dashteh basheh ...
Vahid | May 31, 2009 05:52 PM
احسنت برادر به این ریزبینی!
در خوابگرد نوشتم و لینک دادم:
http://www.khabgard.com/?id=719993002
:: خوابگرد | May 31, 2009 06:26 PM
این حرفها مال زمانی است که شرایط خیلی بد است و آدم می خواهد به خودش امید بدهد.
نازلی | May 31, 2009 06:52 PM
واقعا باید به این طرز تفکر وتحلیل تبریک گفت
دقیقا من هم می خواهم این مطلب را تایید کنم که تنها راه مقابله با روشهای تبلیغاتی عوامفریبانه و کسب آراء مردمی که تنها وسیله آگاهیشان تلویزیون است وبس
در حال حاضر غیر از این نمی تواند باشد
و البته باید انتقاد کنم از کسانیکه که خود را طرفدار اصلاحات و روشنفکر می دانند و چنان نقدهایی را درباره موسوی ارائه می کنند که گویی اصلا امثال خاتمی و حجاریان و... از او حمایت نکرده اند .و به خاطر حمایت ازآقای کروبی(کسی که سابقه اش در مدیریت در زمان اصلاحات و حتی قبل و بعد آن بر همگان روشن است)از هیچ تهمت و ناروایی دریغ نمی کنند اینان بایدبه یاد بیاورند که اندک شعور سیاسی و اجتماعی خود را مدیون چه کسانی هستند
noname | May 31, 2009 06:57 PM
متن بسیار خوبی بود. فقط دقت داشته باشید که طبقه فرودست اصطلاح صحیحی برای یک متن تحلیلی نیست. بهتر بود "طبقه پایین اجتماع"* رو به کار می بردید
* Lower Class
مسعود | May 31, 2009 08:55 PM
negahet khili na omidanas. avalan inke filme faghat baraye tabligh roye yek seri aghshare khas bode ro har kasi be rahati mifahme!
dovoman dalili nadare entekhabat be dore dovom keshide beshe nemidonam shayad az shahraye dige khabare ziadi to dasted na bashe vali tabriz o esfehan o shomale keshvar(rash va...)va mashhad(kamtar) yazdo shiraz(in dota kamtar tar) kamelan be mosavi ray midan rosta ha va shahraye kochik mage cheghad jamiat daran!
in faghat roshan fekr ha va javona nistan ke be mosavi ray midan bazarian daneshjoha va khili haye dige ke hanoz maghzi baraye fek kardan daran be mosavi ray midan.shahr haye ziadi ham az lor ha va kord ha be karobi ray midan. ray haye ahmadi nejhad be tarze taajob avari kam shode. 50 darsad yek zarb mosavi 30 darsad be dore dovom keshide mishe 20 darsad ahmadi nejhad mishe
hamid.palang soratiye sabegh! | May 31, 2009 09:52 PM
سلام
من خواندم که در فیلم انتخاباتی دوم موسوی ، در مورد خاتمی بیشتر صحبت میشه و مخاطب بیشتر روشنفکران و قشر تحصیل کرده هستند تا مردم عوام . 18 خرداد معلوم میشه که این فیلم میتونه این قشر را بیش از قبل جذب کنه یا نه ؟ ولی به هر حال فکر میکنم طرفداران دوم خردادی نباید منتظر فیلم های تبلیغاتی بمونن . خیلی چیزها به خودی خود تا امروز باید آنها رو روی ارادشون در رای به موسوی ثابت قدم کرده کرده باشه
مریم حقی | May 31, 2009 11:21 PM
بله ما در سوییس زندگی نمی کنیم در ایران زندگی می کنیم که از قضای اتفاق در کره ی زمین است و در سال 2009 و 6 میلیارد آدم دیگر تویش زندگی می کنند که از قضا باز هم ما همیشه می خواهیم با همه ی آن ها فرق کنیم.
هنوز هم رییس جمهور باید ملت را دوست داشته باشد و نگران بچه های مردم باشد و برود عیادت بیماران و جوری صحبت کند که انگار نه انگار مردمی در این ملک ساکن هستند که پراید و پژوی ساخت مرز پر گهر را سوار می شوندو تویش رپ فارسی و بنیامین و رادیو پیام و استاد شجریان گوش می دهند و می روند کنار خیابان فیلم دانه ای هزار تومن می خرند و در صف
می ایستند که پیتزای "نیک بوی" بخورند
و نامشان هست" طبقه ی متوسط شهر نشین".
در خیلی جاهای این سیاره، کسی که نامزد ریاست جمهوری، نخست وزیری یا وکالت مجلس می شود سعی می کند دل این طبقه را به دست آورد و برنامه هایی روشن و صریح برای آن ها داشته باشد.
اینجا مهندس تحصیل کرده ای که نقاشی آبستره می کشد جز تکرار اینکه ما همه باید نوکر مستضعفین باشیم و پرچم سبز اهل بیت را به دوش بکشیم کاری نمی کندو طرفه آنکه همان طبقه ی متوسط شهر نشین که مهندس عیار دلشان را ربوده پس از استماع نظریات مستضعف مدارانه ی جناب ایشان کاری که می کنند این است که می گویند
"ان شاء الله گربه است"
و تمام این قدیس مآبی ها و کارهای نیک پیشاهنگی برای به دست آوردن رای ملت و استراتژی جناب مهندس است.
به لطف این شور عمومی و موج سبز سیدی که بر دست هر خوبروی تهرانی و هر خوش تیپ این کوی و برزن است جناب موسوی رییس جمهور می شوند و باز هم از حقوق مستضعفین دفاع می کنند و سیب و چای و برنج و عدل را قسمت می کنند و هنوز ما می گوییم
"ان شاءالله گربه است"
رضا رادبه | June 1, 2009 02:53 AM
reza radbe goli gol.
hezar afarin.
majidi hamone ke hokme takfir vase ganji va sorosh midad???
olivertwist | June 1, 2009 03:37 AM
رای دادن به موسوی ،به معنی کوبیدن به آخرین میخ تابوت اصلاحات هستش،
چون انتخابات دو مرحله می شه
در مرحله اول رای دادن به کسی غیر از احمدی نژاد مهمه، آقای موسوی حتی حاضر نیست با جبهای مشارکتی ها یه عکس بگیره ،تو روزنامه جمهوری اسلامی به هواداری جواونش توپیده
به خدا دارید به ایران و ایرانی خیانت می کنید
------------------------------------------------------------------
این رفتار موسوی به خاطر اینه که مخاطبین اصولگراش رو از دست نده. محض رضای خدا کمی دورنگر باشید.
امیر | June 1, 2009 07:48 AM
yaghinan hamintore
goli | June 1, 2009 09:27 AM
چیزی ک من شنیدم از اطاق فکر ستاد موسوی اینه که گذاشتن تا در فیلم بعدی و روزهای آخر اون موجی رو که باید ایجاد کنند . به همین جهت فیلم اولیه خیلی معمولی تر و ساده تر از اون چیزی بود که ماها انتظارشو داشتیم
بهار | June 1, 2009 11:54 AM
تبریک می گم معروف شدید حسابی!!!دیشب بی بی سی تو برنامه ی نوبت شما وبلاگتونو خوند!!!!
ghazal | June 1, 2009 01:13 PM
موسوی ما را رها کرده، چون به درستی می داند که ما ررهایش نمی کنیم. چاره ای جر اینمان نیست. پس مخاطبانش را خوب شناخته
نازنین | June 1, 2009 01:40 PM
حتما ایمیل های کرباسچی و اس ام های تبلغاتی ستاد کروبی رو گرفتی که تعداد واژه های اصلاحات و جامعه مدنی و ... سخنرانی موسوی رو به اطلاع رسونده.. گاهی می بینم نظر دور و بریام جلب می شه و تو رای شون به موسوی تردید می کنن حرفتو تا حدی قبول دارم اما انصافا کروبی گاهی تبلیغات معقول تر و حرفه ای داره ...و حرفای بهتری می زنه.
هنوز امیدوارم یکیشون بی خیال بشه ...
-------------------------------------------------------------
اتفاقن کنارکشیدن یکیشون به نفع دیگری تو این شرایط کاملن اشتباهه. بهنظرم اصلاحطلبها تقسیم کار کردن. رای مردم عادی رو قراره موسوی بگیره اونایی که دنبال شعارهای اصلاحطلبانه هستن و تحریمی بودن قبلن کروبی رو ترجیح میدن
میم | June 1, 2009 01:57 PM
به نظرم احمدی نژاد واقعا خوب عمل کرده. خیلی خوب به تمام اقشار جامعه این رو فهموند که نان در تعارضه با تمام خواسته های انسانی تون. حالا موسوی هم اومده که کار رو یکسره کنه. خب وقتی آدم تحصیل کرده و اهل مطالعه هم تو سر طبقه خودش بزنه و بگه تئوری احمدی نژاد-موسوی درسته و نان برتر از هر چیز دیگر آمد پدید چی میشه گفت. من فکر میکنم همین جامعه کتاب خوون و مثلا فهمیده ما هم در چهار سال فرضی موسوی تبدیل میشن به پابرهنگانی گرسنه نان
http://papagodot.wordpress.com/2009/05/31/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d8%ae%d8%a7%d8%b5/
hamed | June 1, 2009 02:12 PM
http://www.youtube.com/watch?v=skjJoPxOvXc
اما طرح نفت كروبي ظاهرش پوپوليستي باطنش ليبراليستي است.براي كوچك كردن دولت و كلا حكومت.كوچك كردن دولت سايه(كه قدرت اصلي دست اوست) و البته دولت غير سايه و واقعي را كه برعكس دولت سايه تقريبا ما انرا انتخاب ميكنيم.
شايد بتوان ام الرذايل سياست داخلي و خارجي اعم از عرصه سياست و اقتصاد و فرهنگ را در نفت بي زبان دانست.اين تخصيص نادرست منابع اين دعواي بيمورد با جهان اين عظمت طلبي هاي جاهلانه با موشك و بمب اتم به جاي رشد توليد ناخالص ملي و اولويت رفاه ملي ريشه اش اين طلاي سياه است.اين طلاي سياه قلب را سياه كرده و دولت و حكومت فرماندار نه فرمانبردار نسبت به ملت ايجاد كرده است.
مسعود نيلي اقتصاددان ليبرال و طرفدار اقتصاد ازاد و رقابتي طرح را داد و عباس عبدي با هوشمندي فهميد با پوپوليزم نفتي و پخش سهام نفت دست ملت ميتوان ريشه فساد را كند.البته ساختار مقاومت بسياري خواهد كرد و 60 سال است كه اين ساختار چه قبل چه بعد از انقلاب مقاومت ميكند.اما با پوپوليزم نفتي ميتوان يا امكان ان هست كه بر او غلبه كرد.
انوقت ميبينيد ارام ارام همه چيز تغيير ميكند.سياستمداران مدير جهان تبديل به سياستمدارن خادم و متواضع و كارامد رستوران ملت خواهند شد و حداكثر نقش يك پاسبان در دروازه قدرت ملت خواهند بود.باعبان ملت خواهد بود و پاسبان دولت است.گل سياست و فرهنگ و اقتصاد را ما خواهيم كاشت و دولت ارباب به دولت رعيت مبدل خواهد شد.البته اين فرايند 30 سال طول ميكشد.اما لازم است و اصلاح عميقي انجام خواهد شد.به جاي مبارزه با مستكبرين جهاني با مستكبرين داخلي مبارزه خواهد شد.و مستكبرين داخلي تبديل به خادمان حقيقي و حرف شنو و فرمان بردار احزاب برخواسته از اراي ملي خواهند شد.رسانه دولتي ديگر پول بي حساب نخواهد داشت چون دولت مجبور به ماليات گيري از ملت به جاي استفاده از نفت بي زبان و بي ادعا است.در مقابل ملت پاسخگو خواهد شد و به جاي اينكه فكر عرشي كند فكر فرش ميكند كه چگونه ان را تميز كند كه ملت روي ان بنشيند و مانند قاليچه سليمان نبي خود با اختيار و انتخاب خود به به عرش دنيا يا عقبي رود.به جاي دعوا با دنيا در تقسيم كار جهاني شركت ميكند و انچه مزيت است توليد ميكند و انچه مزيت نيست وارد ميكند.وارد معادلات سياسي دنيا ميشود و به بهبود اوضاع كمك ميكند تا اينكه مثل امروز از موضع حق به جانب غم عرب مسلمان بخورد روزي ديگر بر ظلم پوتين بر مسلمان چشم بپوشد.روزي نواي عظمت بسرايد روز ديگر تن به ذلت دهد.
از خيالي جنگشان و صلحشان ....از خيالي فخرشان و ننگشان نشود و به كميتهاي اصلي داوري سازمان هاي جهاني تن بدهد و كشور را كه در اغلب شاخصها رتبه سه رقمي دارد تبديل به كشوري با مزيتهاي نسبي و داراي شاخصهاي مثبت زير 50 كشور دنيا بكند.
اين روند 30 سال طول ميكشد اما به شرط اراده ما.اما اگر اراده نكنيم ميشويم مثل رهبران كره شمالي كه عظمت موهومي با موشك و اتم دارند كه موازنه قدرت را در شرق اسيا عوض كرده اند( و البته بوش و اوباما هم از ان رهبران ميترسند چه در مجله نيويوركر بگويند چه نگويند) اما با مردمي علف خوار.اگر دنبال مستكبر ميگرديد بنده به عنوان يك دانشجوي مذهب رهبر كره شمالي را معرفي خواهم كرد.مبارزه با اين نوع مستكبران كه رفيقهايي در اين كشور ما دارند از اوجب واجبات است.شري كه اينها در صورت داشتن فضاي عمل ميافرينند از ليبرالهاي مسيحي غربي خيلي بيشتر است.
اگر هم كشور ما اتمي دارد انموقع در خدمت ان فرش ملي است نه باري بر ان.اولويت ها انموقع مشخص ميشود چون منابع بي حساب نفت نيست كه دولت بدون اجازه ملت بتواند انرا هر جا خواست برا عظمت طلبي و دشمن تراشي موهوم هزينه كند.اين چنين راه راست خواهيم رفت و از كجي و پژمردگي به راستي و سر زندگي قدم خواهيم زد.
Anonymous | June 1, 2009 02:47 PM
آقا ما در سوییس زندگی می کنیم، درسته ممد؟
-درسته
:p
Amir | June 1, 2009 08:56 PM
لینک شرکت در مسابقه بزرگ
" حدس میزنید دهمین رئیس جمهور ایران کیست ؟ "
http://www.dalan.ir/firstpoll.aspx
دالان | June 1, 2009 09:08 PM
موسوي براي رئيس جمهور شدن نيازي به راي اصولگرايان ندارد . همان طور كه خاتمي بدون راي اصولگرايان بيست و دو مليون راي داشت دور دوم رياست جمهوريش . يعني اصلا مگر قرار است چه تعدادي از اصولگرايان را با خودش همراه كند كه مي ارزيد به اين كه راي يك عده از طرفدارانش را هم از دست بدهد ؟ من فكر مي كردم تاكيد موسوي در اين فيلم بايد روي تحريمي ها و آراي خاموش باشد كه تعدادشان هم كم نيست .
زن روزهاي ابري | June 2, 2009 02:58 AM
بابا موسوی که خودش داره داد می زنه من اصولگرام ،حتی اعضای حزب مشارکت رو اطراف خودش راه نمی ده،شما روزنامه آفتاب رو در یک هفته گذشته بررسی کنید مشخصه که داره می ره سمت کروبی
در ثانی مگه چقدر رای مخاطبین اصولگرا مهمه اونا که به احمدی نژاد رای میدن اکثرا و در کل مگه چقدر هستن به حرفیکه زدید فکر کنید دارین خودتون رو گول می زنید موسوی اصولگراست و اصولگراتر از احمدی نژاد بنده خدا خودش هم داره می گه
وحید | June 2, 2009 08:07 AM
چرا توجیه؟ چرا حقیقت را نپذیریم که مسوی بسیار ضعیف عمل کرده و هیچ برنامه یی ندارد، چرا به دنبال ظاهر و موج هستیم؟ فیلم تبلیغاتی کروبی ، شجاعت بیان مطالبی که ۳۰ سال است کسی جرات ندارد بیان کند ، چرا همه را ندید بگریم و به صرف اینکه خاتمی گفت موسوی خودمان را توجیه کنیم که این حرفها را زده طبقه دیگر را راضی کند؟؟؟؟ پس کی برای ما حرفی دارد؟
maryam | June 2, 2009 10:32 AM
راستی دوست عزیز لینک یک پنجره رو بی اجازه گذاشتم تو وبلاگم ..شاید قبلش بایستی اجازه می خواستم نمی دونم ..
بهر حال نیتم خیر بود
میم | June 2, 2009 02:21 PM
متاسفم كه آقاي موسوي اين پتانسيل زياد و واقعا غرورآميز رو ناديده ميگيره
اينهمه جوون مگه ميرحسين ميشناسن؟ هرچي داره از خاتميه
آيا يك رويكرد صريح وقاطع به سمت اصلاح طلبي وآزاديخواهي انقد براش گرون تموم ميشه؟
انقد باهاش در تضاده
پدر و مادر پنجاه واندي ساله ي من در مقابل اسم ايشون واژه اي بهتر از دگم نميگن
نميدونم چرا انقد انكار ميكنيم؟
شجاعت كروبي تكان دهنده نيست؟
يا ما نميخوايم تكون بخوريم؟
k | June 2, 2009 09:25 PM
www.entekhabedahomeman.blogfa.com
موسوی-کروبی
اختلاف یا ائتلاف
mazdak | June 3, 2009 07:39 AM
شنیدن وصف کارهای موسوی از زبون احمدی نژادچطور بود؟ حال داد؟ چه خوب بود اگه غیر از رای دادن کار دیگه ای به عقل می رسید. بابا آخه زور داره به اینا رای دادن
بابک | June 4, 2009 01:23 AM
man dishab ta bade monazere kamelan ghasd ray dadan ba 100 darsad etminan be mousavi dashtam ama vaght mibinam hame kasayii ke barhasb dozdi mikhore beheshoon ba jenab ahmadi nejad emrooz hame kenar ham beshinan vaghean az ray dadan na omid mishi!!!
Anonymous | June 4, 2009 11:17 AM
امروز تو راهه اومدن شاید با 20 نفری از مردم مختلف با قومیت ای مختلف برخورد کردم .با خیلی هاشون صحبت و ناخواسته صحبتهایی را که داشتن با هم میکردنو شنیدم...واقعا 1-0 به نفع احمدی نژاد....با مناظره دیشب خیلی از رای ها برگشت..خیلی هوشمندانه عمل کرد که بحثو از مسیر اصلی منحرف و به مسیری برد که مردم عوام بهش آلرژی دارن برد..به قوله راننده ای که باهاش اومدم خونه میگفت تا حالا هیچ کسی جرات نکرده بود این مطالبو بگه و میگفت با اینکه دله خوشی از وضعیت اقتصادی تداره ولی به خاطره حرفهای مناظره دیشب و اینکه احساس میکنه احمدی نژاد شجاعه خودش و اطرافیانش حتما به احمدی نژاد رای میدن......حتما دوستانه روشنفکر میدونن که رای مردم عوام در نتیجه انتخابات تعیین کننده رییس جمهوره
pojhan | June 4, 2009 09:44 PM
امروز تو راهه اومدن شاید با 20 نفری از مردم مختلف با قومیت ای مختلف برخورد کردم .با خیلی هاشون صحبت و ناخواسته صحبتهایی را که داشتن با هم میکردنو شنیدم...واقعا 1-0 به نفع احمدی نژاد....با مناظره دیشب خیلی از رای ها برگشت..خیلی هوشمندانه عمل کرد که بحثو از مسیر اصلی منحرف و به مسیری برد که مردم عوام بهش آلرژی دارن برد..به قوله راننده ای که باهاش اومدم خونه میگفت تا حالا هیچ کسی جرات نکرده بود این مطالبو بگه و میگفت با اینکه دله خوشی از وضعیت اقتصادی تداره ولی به خاطره حرفهای مناظره دیشب و اینکه احساس میکنه احمدی نژاد شجاعه خودش و اطرافیانش حتما به احمدی نژاد رای میدن......حتما دوستانه روشنفکر میدونن که رای مردم عوام در نتیجه انتخابات تعیین کننده رییس جمهوره
pojhan | June 4, 2009 09:45 PM
من ممنونم از اینکه ایرانی هایی هستند که فقط زمانی که راجع به مارکسیسم و مدرنیسم و چالش های ترکیب های عجیب و سوررئالی از دیدگاه های مختلف حرف می زنند به خودشان روشنفکر نمی گویند و روشنفکری زمانی نمود پیدا می کند که کسی که می خواهد در یک روند - تاکید می کنم در یک روند و نه به ناگهان - به مدنیت و آزادی فکر و فرهنگ برسند به موسوی و هر کسی که می خواهد در مسندی که فکر می کند تاثیر بیشتری خواهد گذاشت بنشیند نه فقط نیاز به روشنفکر ها و کتاب خوان ها و تحصیل کرده های یک جامعه دارد بلکه نیاز به آرای عمومی تری دارد که در آن پرداختن خیلی بنیادی به اقتصاد و معیشت و داشتن لحنی خیلی راحت که برای عامه مردم قابل امیدواری و فهم است لازم و ضروری است . ممنونم که فهمیدی و ممنونم از همه کسانی که این مقوله را می فهمند .
Hodak | June 4, 2009 10:51 PM
vali be nazare mn kasike dorane nokhost vaziriash mardan ra ba pirahane astin kootah migereftan hich vaght gashthaye ershad ra jaam nemikonad.moeen kolan fargh mikard.eslah talabe kheili ghavee nabood.dar zemn mn be kasi ke afkare khodesh ro be khatere avam faribi mifrooshe raay nemidam.garche mousavi ro ghabool daram vali be karoobi raay midam
aty | June 5, 2009 08:19 PM
bebakhshid lotfan nazare mn ro hazf konid.doos nadaram aval nazaram control beshe baad namayesh dade beshe.
mamnoon
aty | June 5, 2009 08:21 PM
منتظر بودم در مورد منظره ی احودی نژاد - موسوی چيزی بنويسيد، اما ننوشتيد! عجيبه
پريا | June 5, 2009 10:51 PM
من از اول تصمیم داشتم به هر کی رای بدم که احمدی انتخاب نشه کم کم به این نتیجه رسیدم تو اینا هر چند موسوی خیلی ایده ال نیست باز بهتره از بقیه ولی هر چی بیشتر میگذره بیشتر به این نتیجه می رسم رای دادن به موسوی حتی حالا که میدونم انتخابم نمی شه ،خیانته من رییس جمهوری نمی خوام که حرفی برای گفتن نداشته باشه،نتونه از خودش دفاع کنه وپشتش کسی مثل رفسنجانی باشه.موضع موسوی اصلا روشن نیست حتی راجع به موضوع ساده ی مثل گشت ارشاد. احمدی خیلی شفاف دیشب راجع به این قضایا صحبت کرد،گفت من هیچ وقت موافق ارشاد با انتظامات نبودم همان طور که بار ها نامه دادم به وزارت کشور در این خصوص که ارشاد یه کار فرهنگی یه نه اجباری.
من مطمئنم که باز احمدی انتخاب می شه .
ایران فقط تهران نیست .
------------------------------------------------------------------
احمدی نژاد دروغگویی به تمام معنا است. امضایش موافقتش پای برگه ایجاد گشت ارشاد هست. موسوی هم در مورد گشت ارشاد مستقیم گفت که جمعش میکنه. شما از کجا مطمئنی احمدینژاد انتخاب میشه؟ شواهدت چیه؟ دورهی خاتمی و ناطق یه سری زیادی مثل شما میگفتن ناطق انتخاب می شه. شد؟
بعد کی گفته پشت موسوی رفسنجانیه؟ حتی وقتی احمدینژاد راجع به هاشمی حرف زد، موسوی جواب داد کارهاش به خودش مربوطه و خودش باید جواب بده.
بعد هم اگر برنامههای موسوی رو میخواهید یه زحمت کوچیک به خودتون بدید برید سایتش ببینین.
علی | June 6, 2009 11:30 AM
من حتی الانم که نا امیدم نسبت به نتیجه انتخابات ،ولی واقعا هیچ رقمه نمی خوام احمدی رای بیاره ،امید وارم حرفی که میزنی درست در بیاد و بعد انتخابات هر کسی انتخاب بشه جز احمدی نزاد .
ولی راجع به اینکه رفسنجانی پشت موسوی شک نکن من اطلاعاتم کامل راجع به این قضیه
از روی این استدلال میگم احمدی انتخاب میشه که می بینم عوام مردم به اون رای میدن چون به قول خودت تنها هنری که احمدی داره عوام فریبییه و
چون نمی خوام راجع به موسوی منفی حرف بزنم ترجیح میدم چیزی نگم راجع به برنامه هاش
!
خدا کنه تو این چند روز منم بتونم خودم و راضی کنم به رای دادن
--------------------------------------------------------------------
حتمن راضی کن لطفن!
علی | June 6, 2009 08:17 PM
Ok, so for my birthday i am getting the iPhone. Now, i wanna know how do you upload photos from a PC to the iPhone. Can anyone help me?
________________
[url=http://unlockiphone22.com]unlock iphone 3g[/url]
exava | December 5, 2009 03:01 AM