قهرمان آرام ایران
هادی ساعی را دو بار تا به حال از نزدیک دیدهام. یک بار با همسرش در جزیرهی کیش و بار دیگر با خواهرش در کنسرت خواجهامیری. بسیار آدم خوشبرخورد و مردم داری است. تیپ و قیافهی خودش و خانوادهاش هم آنجور نیست که مثلاً تلویزیون یا دولت جمهوری اسلامی آن را بپسندد!
هرچهقدر رضازاده بهخاطر علائق مذهبی و همراهیهایش با نظام، ورزشکار مورد علاقه و سوگلی حکومت بوده و هست، ساعی بهخاطر شخصیت و رفتار بزرگمنشانه، روحیه و گفتار مخالف چاپلوسی و گرایش سیاسیاش (اصلاحطلبی) مورد غضب مسئولین قرار گرفته بود طوری که حتی با وجودی که سهمیهی المپیک را کسب کرد، رفتنش به مسابقات با اما و اگر همراه شد.

ساعی به معنای واقعی کلمه آبروی ایران را در المپیک خرید و اجازه نداد ضعیفترین نتیجهی تاریخ المپیک برای ایران شکل بگیرد. او برخلاف رضازاده که در صحبتهای بعد از قهرمانیاش معمولاً از مقام رهبری یاد میکرد، مدالش را فقط به ملت ایران و خانوادهاش تقدیم کرد و طبیعتاً به خاطر همین نوع رفتار، برخی مسئولین بلندپایهی نظام، مثل علی لاریجانی، رییس مجلس، برای او پیام تبریک نفرستادند. هادی با آرامش همیشگیاش مردم ایران را بیحد و اندازه خوشحال کرد و بهترین ورزشکار تاریخ ایران شد. ارزش کار او بیشک قابل اندازهگیری نیست.

به هادی ساعی احترام میگذارم، بهعنوان یک ایرانی بسیار از او ممنونم و قهرمانیاش را صمیمانه تبریک میگویم. حالا او در دلهای همهی ما جا دارد.
بیربط:
این شبها کنسرت همایون شجریان در سالن وزارت کشور در حال برگزاری است، اولین کنسرت پسر بدون حضور پدر! پیشنهاد میکنم اگر به موسیقی سنتی ایرانی علاقهمند هستید، کنسرت همایون را از دست ندهید. من کارشناس موسیقی نیستم، اما بهنظرم اجرای هماهنگ و خوبی بود و از آن بسیار لذت بردم، بهخصوص برخی آوازها که واقعاً عالی بود ...
باز هم بیربط:
آهنگ بخش یک موسیقی را عوض کردم و پیشنهاد میکنم حتماً بشنوید. ضمناً اگر روی لینک دوم کلیک کنید، میتوانید ویدیوی آن را هم روی یوتیوب بینید.
بیربطتر:
ظاهراً هیچکس قرار نیست برای برکناری این آقای کردان اقدام کند. چهقدر فاجعهآمیز است که دروغ و تقلبی به این بزرگی و وضوح در نظامی که داعیهی اسلامیبودن دارد و دروغ در آن گناه کبیره است، به همین راحتی پذیرفته میشود. خواستم ببینم کسی پیشنهادی دارد که چهگونه میتوان در قالب یک حرکت کاملاً مدنی و چارچوبمند اعتراض خودمان را به حضور چنین فرد دروغگویی در راس وزارت کشور به گوش همگان برسانیم.

نظرها
با اینکه دلم می خواست کاروان امسال همان یک برنز را هم نمی گرفت اما هادی ساعی دوست داشتنیست. مبارکش باشد سومین مدال المپیک. اگر بار سوم دیدیدش جایی این را از قول من بهش بگوئید عطا جان!
:)
کتایون | August 22, 2008 08:24 PM
چه عکس قشنگی!
:)
RahiL | August 23, 2008 11:25 AM
نمیشه در رابطه با این بابا(!) یه نامه ی رسمی زد به آکسفورد و اعلام کرد که از اسم دانشگاه سوءاستفاده کرده و مدرک جعلی از این دانشگاه رو به همه ی مسئولین نظامی یک کشور ارائه کرده؟ حداقل تو نصف مجامع رسمی دنیا اعلام میشه، اونوقت شاید دیگه خیلی ها نتونن انقدر راحت سکوت کنن و یه نتایجی ته تهش دیده شه... هوم؟
من تو مسئولین آکسفورد چند تا آشنا هم دارم. نظرتون چیه؟ راه به درد بخوریه؟
.
ج.ر.
GG | August 23, 2008 03:18 PM
hameye enghelaba az ye jayi shuru shodan dige na?man avalesh fek mikaradam elamieo in harfa tu daneshgaha bad jonbesho tazahorat vali bad didam joz koshtano zendani shodane bachehaye bichare kari az pish nemire man ke amadeye hame jur komak hastam man ye anarshisme vagheieam hata age paye teror biad vasat.man kheili daram fek mikonam shoma ham fek konid nazari dashtid haminja elam konid man ye artesh baratoon dorost mikonam.nazaretoon chie?
anarshism | August 23, 2008 04:27 PM
در مورد ساعی کاملا باهاتون موافقم .
لیلا | August 23, 2008 06:56 PM
این اصرار عجیب شما و خیل عظیمی از دویتان به این جدا نویسی
افراطی را نمی فهمم
هم سر، ره بر، به تر
اصلا چرایک دفعه همه ی متن را جدا نمی نویسید و خیال همه را راحت نمی کنید؟
زمانی ارائه ی بلیت نشانه ی شخصیت بود ظاهرا جدا نویسی هم تازگی به نشانه های شخصیت پیوسته ا س ت
تکتم سنایی | August 23, 2008 09:16 PM
vaghean dastesh dard nakone.mayeye eftekhare iraniast!
sky | August 23, 2008 09:16 PM
این اصرار عجیب شما و خیل عظیمی از دوستان به این جدا نویسی
افراطی را نمی فهمم
هم سر، ره بر، به تر
اصلا چرایک دفعه همه ی متن را جدا نمی نویسید و خیال همه را راحت نمی کنید؟
زمانی ارائه ی بلیت نشانه ی شخصیت بود ظاهرا جدا نویسی هم تازگی به نشانه های شخصیت پیوسته ا س ت
تکتم سنایی | August 23, 2008 09:17 PM
vaghean tabrik be hadi ke faghat ba hemate khodesh medal ovord
benazaram tamamie ghahremanae ke baraye iran medal miaran faghat ba hemate khodeshoone va doolat barashoon hich kari nemikone.
age mitooni yekam dar morede amade sazie keshavaraye dg baraye olampic benevis
hamid | August 23, 2008 10:55 PM
vaghan tabrik!age in ye nafar nabood kheili jazab mishod!karvane iran ba yek medale boronz bargasht(ke mikham un medal boronzam nadashte bashe sad sal) vali damesh garm saee aberumuno kharid:D
izzy | August 24, 2008 03:51 PM
شيرين عبادي :
نمايندگان! مردم راي شما را به لايحه خانواده فراموش نخواهند كرد
چهار شنبه 23 مرداد 1387
كانون زنان ايراني: -فريده غائب: شيرين عبادي برنده جايزه صلح نوبل براي بار چندم صريحاً مخالفت خود را با لايحه حمايت از خانواده اعلام ميكند؛ لايحهاي كه چند وقتي است در نوبت رسيدگي و تصويب كلياتش در مجلس هشتم شوراي اسلامي به سر ميبرد. ماده 23 اين لايحه ميگويد مردان بدون اجازه همسر اول خود به شرط دارابودن تمكن مالي و اجراي عدالت ميتوانند ازدواج مجدد داشته باشند يا مواد ديگري كه به اعتقاد كارشناسان نه تنها از كيان خانواده محافظت نميكند بلكه موجب فروپاشي اين نهاد است. شيرين عبادي با اعلام مخالفت خود باز هم ميگويد اگر اين لايحه به تصويب برسد خود و همفكرانش براي اعتراض مقابل مجلس تجمع ميكنند.
بارها در مصاحبههايتان گفته بوديد اگر لايحه حمايت از خانواده تصويب شود مقابل مجلس تجمع ميكنيد. گفته ميشود اين لايحه هفته آينده در صحن علني مجلس مطرح ميشود. آيا شما همچنان بر موضع خود هستيد؟
الان هم همين اعتقاد را دارم. هنگامي كه اين لايحه براي تصويب و رايگيري درباره تكتك مواد آن به صحن علني مجلس بيايد به اتفاق ساير همفكران خود مقابل مجلس تجمع خواهيم كرد تا توجه نمايندگان را به اين نكته جلب كنيم كه زنان ايراني با لايحه حمايت از خانواده كه در واقع ضدخانواده است، مخالف هستند. بايد در برابر لايحهاي كه باعث تزلزل بنياد خانواده ميشود موضعگيري كرد.
تصويب كليات لايحه حمايت از خانواده به هفته بعد از تعطيلات مجلس موكول شده است. به نظر شما چقدر احتمال تصويب اين لايحه وجود دارد؟
در فرآيند تصويب هر قانوني كه به مجلس ارائه ميشود يك بار در ابتدا اين طرح يا لايحه قانوني به مجلس ميآيد كه به آن شور اول گفته ميشود. در شور اول بدون آنكه تكتك مواد خوانده شود و مورد رايگيري قرار بگيرد نسبت به كلياتش رايگيري ميشود. نتايج حاصله ممكن است به تصويب كلي لايحه منجر شود كه در اين صورت پرونده در نوبت رسيدگي قرار ميگيرد تا در شور دوم نسبت به تكتك مواد اظهارنظر شود. گاهي ممكن است در شور دوم لايحه مورد تصويب قرار نگيرد و بازگردانده شود. حالت ديگر آن است كه براي انجام پژوهش بيشتر نسبت به اين لايحه به كميسيونهاي مربوطه ارجاع شود. پس از اتمام شور اول است كه مشخص ميشود آيا نمايندگان اين لايحه را به هيات دولت برميگردانند تا نواقص آن را برطرف كنند يا آنكه اجمالاً با آن موافقند.
يعني شما پس از شور اول قرار است مقابل مجلس تجمع و نسبت به تصويب لايحه حمايت از خانواده اعتراض كنيد؟
در صورتي كه در شور اول لايحه مورد تصويب قرار گيرد هنگامي كه نوبت شور دوم فرا رسد و نمايندگان بخواهند تكتك مواد را بررسي و تصويب كنند براي ابراز مخالفت به اتفاق ساير همفكران خود در مقابل مجلس تجمع ميكنيم.
شيوه تجمعتان چگونه خواهد بود و چه كساني حضور خواهند داشت؟
به موقع و پس از همفكري و همدلي با ساير فعالان حقوق زنان شيوه تجمع اعلام خواهد شد و تا فرارسيدن آن روز از زنان ايراني كه مخالف لايحه حمايت از خانواده هستند ميخواهم كه با امضاي فراخوان ائتلاف گروهها و فعالان جنبش زنان عليه اين لايحه، مخالفت خود را اعلام كنند.
زنان و مردان مخالف اين لايحه چگونه ميتوانند اعتراض خود را اعلام كنند؟
وبسايتي براي اعلام مخالفت و اعتراض نسبت به اين لايحه با آدرسwww.layehe.blogfa.com ايجاد شده است. علاوه بر اين هر صنف نيز در برابر اين لايحه بيانيهاي منتشر خواهد كرد تا بدين وسيله مخالفت زنان در سطوح مختلف اجتماع ثابت شود.
برخي نمايندگان مجلس از تغيير دوماده 23 (چندهمسري) و ماده 25 (ماليات بر مهريه) خبر دادهاند وگرنه با كليات لايحه موافقند. ميخواهم بدانم موضع شما در برابر كل لايحه چيست؟ آيا غير از اين دو ماده، مواد ديگري عليه زن و خانواده نوشته شده يا خير؟
لايحه پيشنهادي علاوه بر دو ماده 23 و 25 اشكالات ديگري نيز دارد. از جمله آنكه در اين لايحه قيد شده كه ازدواج موقت تا هر تعداد ميتواند ادامه داشته باشد و هيچگونه محدوديت و شرايطي ندارد. به عبارتي ديگر مرد ميتواند حتي تا هزار زن صيغهاي داشته باشد و اين امر محتاج ثبت ازدواج موقت نيست. به اين ترتيب هم اخلاقيات جامعه متزلزل ميشود و هم مردان هوسران با سوءاستفاده از قانون بر هوسهاي خود لباسي قانوني ميپوشانند. همچنين اين لايحه سرنوشت كودكان ناشي از ازدواج موقت را دچار دگرگونيهاي نامطلوبي ميكند زيرا اگر ازدواج موقت ثبت نشود چگونه ميتوان اثبات نسب كرد.
از زمان مطرحشدن لايحه حمايت از خانواده، انتقادهاي كارشناسان، حقوقدانان و فعالان حوزه زنان مبني بر فروپاشي خانواده در ايران آغاز شد. با اين همه انتقاد بر اين لايحه، اصرار بر تصويباش چه دليلي ميتواند داشته باشد؟
اين سوالي است كه از طراحان و مسوولان اين لايحه بايد پرسيد و نه از من.
آينده لايحه حمايت از خانواده را چگونه پيشبيني ميكنيد؟
اميدوارم نمايندگان مجلس به خواست مردم توجه كنند و به اين لايحه راي مخالف دهند. آنها مطمئن باشند هنگام انتخابات آينده تصميم آنان براي اين لايحه فراموش نخواهد شد.
anarshism | August 25, 2008 06:48 PM
dar morede in martike ali kordanam mishe az in kara kard be sharte inke ye kasi mese khanum shirine ebedi poshtesh bashe na aghaye sadeghi ke hata javabe commenthashunam nemide!!!!!!!!
zeilan(hamun anarshism) | August 25, 2008 06:55 PM
dar morede in martike ali kordanam mishe az in kara kard be sharte inke ye kasi mese khanum shirine ebedi poshtesh bashe na aghaye sadeghi ke hata javabe commenthashunam nemide!!!!!!!!
zeilan(hamun anarshism) | August 25, 2008 06:55 PM
dar morede in martike ali kordanam mishe az in kara kard be sharte inke ye kasi mese khanum shirine ebedi poshtesh bashe na aghaye sadeghi ke hata javabe commenthashunam nemide!!!!!!!!
zeilan(hamun anarshism) | August 25, 2008 06:55 PM
dar morede in martike ali kordanam mishe az in kara kard be sharte inke ye kasi mese khanum shirine ebedi poshtesh bashe na aghaye sadeghi ke hata javabe commenthashunam nemide!
zeilan(hamun anarshism) | August 25, 2008 07:00 PM
در مورد هاديساعي و رضازاده شديدا با حرفات موافقم. با اينكه وقتي رضازاده برنده ميشد سرشار از غرور ميشدم اما دوست داشتم كه كاش كمي خودش را از سياست و ... دور نگه ميداشت.
ديشب كنسرت شجريان بودم، احتمالا خبر بيبرقي و حمله تند شجريان پدر را در روزنامهها خواندي و مايي كه خوش به حالمان شد تا شجريان خودش روي سن برود و مرغ سحر را بخواند:)
Mehdi | August 26, 2008 04:20 PM
در مورد هاديساعي و رضازاده شديدا با حرفات موافقم. با اينكه وقتي رضازاده برنده ميشد سرشار از غرور ميشدم اما دوست داشتم كه كاش كمي خودش را از سياست و ... دور نگه ميداشت.
ديشب كنسرت شجريان بودم، احتمالا خبر بيبرقي و حمله تند شجريان پدر را در روزنامهها خواندي و مايي كه خوش به حالمان شد تا شجريان خودش روي سن برود و مرغ سحر را بخواند:)
Mehdi | August 26, 2008 04:20 PM
در مورد هاديساعي و رضازاده شديدا با حرفات موافقم. با اينكه وقتي رضازاده برنده ميشد سرشار از غرور ميشدم اما دوست داشتم كه كاش كمي خودش را از سياست و ... دور نگه ميداشت.
ديشب كنسرت شجريان بودم، احتمالا خبر بيبرقي و حمله تند شجريان پدر را در روزنامهها خواندي و مايي كه خوش به حالمان شد تا شجريان خودش روي سن برود و مرغ سحر را بخواند:)
Mehdi | August 26, 2008 04:23 PM
سلام..من یه بار هم براتون میل زدم، با جی جی -کامنت سوم- موافقم..باید آکسفورد یه کاری بکنه..
یگانه | August 29, 2008 12:21 AM
http://bamdadi.com/2008/08/28/question-of-the-day-why-he-does-not-get-his-phd/
http://thousanddots.wordpress.com/2008/08/19/news_torpedo/
mahsa | August 29, 2008 10:34 PM
سلام و درود بر شما...
من هم به پیروزی ایشون بالیدم و افتخار می کنم اما آیا واقعا بضاعت ایران در همین حد بود؟چرا با بی برنامگی و گذاردن افراد بی دانش و کفایت بر راس امور ورزشی آرزوی این همه جوان را بر باد می دهند!!!؟؟؟ قلمتان استوار....یا حق
قلندر | September 3, 2008 05:38 PM
salam ostad kheili 4kerim delemon kheili barat tangideee.khasam begam alan to site elam shod 22khordad 88 10omin dore entekhabate riasat jomhori has.man baram farghi nadare khatami biad ya na.man doos dara har ki bashe joz ahmadi nejado osolgarayan.rasti ostad hatman be site mowj.ir sar bezan ba site yaari.ir/com .kheili mokhlesim
reza asgari | September 6, 2008 09:30 PM
مطمئن نیستم ولی فکر میکنم محدودیتی برای رای دادن وجود نداشته باشد و هرکسی بتواند چندبار رای دهد که اگر این طور باشد چندان جالب نیست. اشتباه میکنم؟
پدرام | September 7, 2008 12:24 AM
پدرام جان سایت برگزارکنندهی نظرسنجی اینجور اعلام کرده که از هر کسی فقط یک رای رو قبول میکنه.
در ضمن نتیجهی این نظرسنجی شخصی اونقدر مهم نیست که کسی رو به هوس بندازه تقلب کنه فکر کنم.
ata | September 7, 2008 12:47 AM
سلام عطا جان
خاتمي اگر بيايد فداكاري بزرگي كرده است
هنوز ياد نگرفتهايم وقتي كسي را دوست داريم پاي او بايستيم ، مرام و معرفت را فقط در افسانهها و اسطورههايمان داريم نه در زندگي هر روزة ملموسمان
شهرزاد | September 8, 2008 07:32 AM
salam ostad! che khabara? kamar chetore??:D
be webloge kooftie maam ye sari bezan ;)
از ته دل! | September 9, 2008 05:43 AM
ياد اون جوك معروف افتادم كه يارواسم بچه شو ميذاره رستم بعد ميترسه صداش كنه.ازشوخي گذشته قطعا اونا كه پيام تبريك براي دلاور نفرستادن ازش ميترسن همونطور كه از جهانپهلوان ميترسيدن
ابوالفضل | September 16, 2008 09:37 AM
آقای ساعی را از صمیم قلب دوست دارم چون با غیرت و با شور در بازیهای المپیک شرکت کرد.آیا او را میشود با اساطیر فرهنگ ایران زمین مقایسه کرد بدون تردید آری میتوان
کبوتر سفید دشت پاسارگاد | February 16, 2009 08:42 PM